×

לפרטים נוספים על וילה בקרית ענבים עם נוף עוצר נשימה החל מ- 4.9 מיליון ש"ח

השאירו פרטים כאן

גם וילה בהרים וגם חיי קיבוץ כמו שתמיד חיפשתם? יש דבר כזה. תשאלו את המשפחות שכבר בחרו

קיבוץ קרית ענבים, בסמוך להרי ירושלים, עובר מהפך נדל"ני במודל שעדיין לא נראה בישראל. שכונה חדשה של וילות ודופלקסים מעוצבים ייבנו למשפחות שייקלטו כחברי הקיבוץ ומבני הציבור ישופצו וישודרגו. האם מדובר במהפכה אמיתית או הזדמנות חד פעמית? יצאנו לבדוק
(שנה גודל)

לקום בבוקר לקול הציפורים בוילה מעוצבת, לפתוח את החלון לנוף ירוק ומרהיב של כרמים וחורש בהרי ירושלים, לשלוח את הילדים יחפים לביה"ס וליהנות מכל היתרונות של חבר קיבוץ מן המניין. מי מאיתנו לא חלם לגדל כך את המשפחה? מסתבר שבקיבוץ קרית ענבים הבינו את הפוטנציאל וביחד עם היזמים הם מציעים הזדמנות מפתיעה.

לפני 105 שנים נרכשו אדמות קיבוץ קרית ענבים מהאפנדי של אבו גוש – 2,000 דונם שהפכו לימים לקיבוץ הראשון שנוסד באזור הרי ירושלים בואכה הבירה. בימים אלה עומד הקיבוץ לפני מהפך, שוותיקיו לא יכלו לדמיין: הוא יעבור סוג של פינוי־בינוי ענק, שבמסגרתו ייהרסו כ־50 בתים ישנים ובמקומם ייבנו חדשים, בנוסף תיבנה שכונה חדשה עם וילות ודופלקסים שיקלטו מאות משפחות חדשות. בנוסף גם ישודרגו תשתיות ומבני ציבור. בניגוד למקובל בהרחבות הקיבוצים, המשפחות החדשות לא ייקלטו רק כתושבים, אלא כחברי קיבוץ מן המניין.

היזמים שבונים את הפרויקט הם הקבלן הוותיק ראובן אלה, וחברת י.ד ברזאני המפורסמת. אלה (60) יזם ומהנדס, שכבר שותף עם הקיבוץ במלון "כרמים" שנמצא בשטחו, ושאביו היה ממקימי קיבוץ גדות, בונה פרויקטים נדל"ניים בארץ ובחו"ל. "קבוצת אלה", בנתה בין השאר פרויקטים בשכונות המגורים ארנונה הצעירה בירושלים וכוכב הצפון בצפון תל־אביב. בנוסף היא מחזיקה ומנהלת שורה של מלונות מובילים בישראל ובאירופה, בהם גם מלון דניאל וספא שיזן ומלון פאבליקה בהרצליה, מלון בת־שבע בירושלים, ושורה של מלונות בעולם.

חברת י.ד ברזאני הנמצאת בבעלות דיין בר ויוסי ברון – היא חברה משפחתית ותיקה הפועלת בענף הבנייה החל משנת 1991. בתחום המגורים החברה בנתה ובונה מאות יחידות דיור בירושלים, מבשרת ציון, בית שמש, קרית ענבים, נווה אילן, קיבוץ דברת ועוד. בתחום התשתיות ביצעה החברה פרויקטים של פיתוח שכונות וסלילת כבישים עבור משרד השיכון; בניית גשרים ומחלפים עבור חברת נתיבי ישראל, הקמת מסילת רכבת עבור רכבת ישראל ועוד עשרות פרויקטים עבור רשויות מקומיות, חברות עירוניות ועבור החטיבה להתיישבות בכל אזורי הארץ.

התכנון האדריכלי של הפרוייקט הופקד בידיה הכשרוניות של דנה אוברזון – אדריכלית המתמחה בתכנון ועיצוב בתים ודירות יוקרה, מלונות בוטיק ובתי נופש בארץ ובעולם. לדבריה, ייחודו של תכנון הפרוייקט הוא בגישה הוליסטית כלפי כל מרכיבי התכנון, החל מההיבט הנופי והסביבתי, ההבנה המורכבת של החלל האדריכלי וכלה בתהליך המיזוג והאיחוד הנובע מתוך הכרות עם הלקוח והבנה עמוקה של צרכיו ורצונותיו.

הקיבוצניקים חושבים מחוץ לקופסה

יו"ר הקיבוץ, ברק ניר (57), דור שלישי בקרית ענבים, מספר: "כמו כולם, בשנות ה־90 הייתה לנו תוכנית הרחבה. אבל בג"ץ הקרקעות ב־2002 בלם גם אותנו. עצרנו וחשבנו: מה אנחנו צריכים לעשות כדי לגדול והחלטנו לצאת מהקופסה: להציע לחברים שרוצים להתחדש את האפשרות הזו, וגם לקלוט כחברי קיבוץ מן השורה כל מי שיקנה בית אצלנו. ביחד עם ראובן, לקחנו מתכנן ואמרנו לו תתכנן לנו את היישוב כאילו אין אילוצים של מה שקיים. מה שצריך לרדת נוריד, ומה שצריך להשאיר נשאיר. המטרה היא לחזק את הקיבוץ באמצעות הכנסת משפחות חדשות שיהפכו לחברי קיבוץ אמיתיים וכך כולנו נהנה.

עדיין לא חברי מכבי? כך תעברו קופ''ח תוך 3 דקות

מודעה https://insite-mag.co.il 
93% מחברי מכבי מרוצים יותר לעומת חברי הקופות האחרות. עצאנו לבדוק למה

עשרות משפחות כבר עשו את הבחירה

לדבריהם של ראובן אלה ודיין בר, יש כבר יותר מ – 70 משפחות שרכשו בתים ונקלטו כחלק מהקיבוץ החדש, והכל בפרק זמן של פחות מחודש, מהרגע שהתחילו את השיווק "כמות הפניות היתה מטורפת – כמו ששערנו יש ביקוש גדול מאוד לקיבוץ המודרני שיודע לשלב גם קהילה וחיי קיבוץ יחד עם חיים מודרניים. עכשיו אנחנו בתחילת השיווק של הפרוייקט ומתוך 120 יחידות שהצענו למכירה, כמעט כבר חצי נחטף. בשלב ב' נצא בשיווק של עוד 50", הוא אומר. "היחידות החדשות שייבנו הן וילות גדולות בשטח שינוע בין כ־165 לכ־195 מ"ר, על מפלס אחד או שניים, בתוספת גינה של כ־200 מ"ר. המתעניינים הם ברובם משפחות צעירות מהאזור או מאזור ירושלים והמרכז, שמבקשות איכות חיים וחיי קהילה עם ערך מוסף משמעותי, כמו חינוך, סביבה ועוד. כדי לשמור על סטנדרט גבוה החלטנו שאנחנו גם מוסיפים גני ילדים, ומשפצים ומשדרגים את מבני הציבור, הספרייה, משרדי ההנהלה, חדר האוכל, המרפאה וכו' ".

חברות בקיבוץ החדש – לא מה שחשבתם

"הקיבוץ הוא כבר לא מה שהיה פעם" אומר ניר "בעקבות ההפרטה, הכנסות העבודה של החברות והחברים מועברות אליהם ישירות ולא אל הקיבוץ, והם משלמים בעד השירותים שהם צורכים (מכבסה, אוכל, מים, חשמל, חינוך, בריאות, בריכה). יש לנו מס חודשי קבוע שכל חבר משלם, 480 שקל לאדם בחודש. על ילד לא משלמים. המס הולך למימון כל המערכת המוניציפלית, הנוי, המערכת שמנהלת את הקיבוץ, האחזקה של מבני הציבור.

שקופית קודמת
שקופית הבאה

יש דרישות מיוחדות בוועדת הקבלה?

"הדרישות פשוטות מאד" מסביר לנו ניר "יכולת לבנות בית ופנסיה מספקת. זה בצד הכלכלי. בצד החברתי – התאמה לחיי חברה וקהילה. כולם עוברים מבחני התאמה חברתיים. לא דורשים שהמשפחה תהיה עם מספר מסוים של ילדים או גילאים מסוימים, אין בעיה עם זוגות חד־מיניים, חד־הוריים וכו'. יש את כל המגוון ואנחנו לא מחפשים מישהו שיבוא רק בגלל שיש פה גינה ובית יפה, ויהיה מנותק מהסביבה".

להכניס קיבוץ לחיים

"אשתי ואני תמיד האמנו בחשיבות של חיי קהילה וחלמנו לגדל את הילדים בקיבוץ" מספר לנו גלעד בן 43 – נשוי ואב ל 2 מירושלים שנמצא בתהליך הרכישה " מי לא רוצה שהילדים שלו ירוצו במדשאות, יקבלו חינוך ערכי ויחיו את הטבע? העניין הוא שעד היום לא הייתה אפשרות כזאת. הקיבוץ הישן לא איפשר את זה, כדי להיות חבר היית צריך להכניס את המשכורת לקיבוץ והסטנדרטים שהתרגלנו לגור בהם – זה לא שניים וחצי חדרים שנבנו לפני 50 שנה במקרה הטוב. שנינו עובדי הייטק מירושלים ולמרות שאנחנו קנאים לשקט שלנו אנחנו גם לא רוצים להיות רחוקים מהעיר והעבודה שלנו. מבחינתנו, שילוב של וילה מפוארת פלוס היכולת להתניע את האוטו בבוקר, להיות בעבודה תוך 12 דק ולחזור לשקט פסטורלי כשהילדים בטוחים ומחייכים כל היום – זה להגשים את החלום."

ממשרד המכירות של הפרויקט נמסר לנו שימי הקורונה הרחיבו מאוד את מעגל המעוניינים בפרויקט. החשיבות של בית והצרכים עליהם הוא צריך לענות עוברים שינוי. אנשים רוצים לראות שהם יכולים לצאת למרחבים ירוקים, שיש להם אוויר פתוח ונוף, שהם יוכלו במידת הצורך לעבוד מהבית. גם החשיבות של סביבה שיכולה לספק ערבות הדדית ומשפחתיות נוספת הופכת להיות משמעותית. אין ספק שהבית חוזר להיות מעבר למקום מגורים גם מבצר הביטחון שלנו, וגם לקוחות שחיפשו דירות במגדלים ובעיר הגדולה, פתאום מופיעים אצלינו לסיור בפרויקט ואני רואה שסדר העדיפויות שהוביל אותם פעם לדירה בעיר, השתנה.

מספרים, מרחקים ומחירים

שטח הקיבוץ 2000 דונם.
מרחק מירושלים 12.7 ק"מ – מרחק מתל אביב 65.3 ק"מ.
יחידות דיור חדשות מתוכננות 300.
סוג דירות: וילות פרטיות על חצי דונם.
מחירים: החל מ- 4.9 מיליון ₪.

כשבוחנים את הכל, ולאחר שיחות עם עם היזמים, חברי הקיבוץ והרוכשים הפוטנציאלים, מבינים שזאת לא רק מהפכה של הקיבוצניקים החדשים, אלא שמדובר בהזדמנות אמיתית שלא תחזור – והעובדה בשטח היא שהבתים פשוט נחטפים. אם תמיד חלמתם להצטרף לחיים קהילתיים שיש בהם משמעות, איזון והזדמנויות, וכל זאת לצד נוף ירוק בעיניים ושקט מבורך, השאירו פרטים למטה ותכניסו קיבוץ לחיים. רק רצוי שתמהרו – הסתיים שלב א', החל שיווק של שלב ב' !

לפרטים נוספים על וילה בקרית ענבים עם נוף עוצר נשימה החל מ- 4.9 מיליון ש"ח

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן