×

רוצים להצטרף לנבחרת המשקיעים של "קבוצת אופק"?

השאירו פרטים כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם

כיצד בעלי הון מייצרים ערך להשקעותיהם בנדל"ן?

בעלי ההון נמצאים בחיפוש מתמיד אחר האלטרנטיבה שתעזור להם למקסם את ההון הפנוי שלהם באמצעות השקעות פסיביות-חכמות בנדל"ן בסיכון נמוך. חלקם הגדול מצאו את מבוקשם בחברת השקעות נדל"ן המופעלת ומנוהלת מתחת לרדאר הציבורי מזה עשור, על ידי בכירים לשעבר בשוק הבנקאות והביטוח. מה מוצאים בהם בעלי ההון ואיך עכשיו, גם אם אתה לא נמצא ברשימת עשירי המדינה – יכול להצטרף "לחבורה הסודית"?
(שנה גודל)
השקעות נדל
מטה חברת טסלה בפאלו אלטו. לאחר שחברת טסלה חתמה על הסכם שכירות לתקופה ארוכה עם 'קבוצת אופק השקעות', זינק ערך הנכס בלמעלה מ-100%

בוא נתחיל מהסוף – קשה להישאר מתחת לרדאר אחרי אקזיט כמו זה שעשיתם במגדל המשרדים SKY TOWER TLV ובנכס אותו שכרה טסלה?

"אין ספק שהתשואה יוצאת הדופן וההצלחה הגדולה של פרויקט SKY TOWER TLV, ופרויקטים South Plaza ו-Old Saybrook והאחרון שבהם  – העסקה עם Tesla, חשפה אותנו לקהלים רחבים מאד שהתרשמו מהיכולות והמקצועיות שלנו. מודל ההשקעה ב-SKY TOWER חשף אותנו במיוחד לשוק ההשקעות האלטרנטיביות ועמעם את הדיסקרטיות שנהננו ממנה עד היום", מספר דן פנחסי, מנהל פיתוח עסקי "בקבוצת אופק השקעות", לשעבר מנכ"ל 'כלל פנסיה וגמל' ומנכ"ל 'דש גמל ופנסיה'.

"במקרה של חתימת הסכם השכירות עם טסלה ל-10 שנים – מה שהקפיץ את שווי הנכס ל-21 מיליון דולר באופן ששיקף עליית ערך של למעלה מ-100%, לפי שמאות הבנק – אני יכול רק לציין שלמדנו על בשרנו שנדל"ן מסחרי דורש התמחות גדולה וסבלנות עד מיצוי פוטנציאל ההשבחה. קבוצת אופק שילמה מכיסה מבלי לערב את המשקיעים בעלויות המימון ואחזקת הנכס השוטפות לאורך שלוש שנים, במהלכן איתרנו את טסלה, הבאנו אותה לשולחן המו"מ וסגרנו איתה עסקה שייצרה השבחה גדולה. הנכס, אגב, משמש כיום כמרכז שירות ומכירות של טסלה המשרת את לקוחותיה בחוף המזרחי של ארצות הברית", מוסיף פנחסי.

בראש קבוצת אופק השקעות עומד איש העסקים קובי אברהמי, המנכ"ל המייסד, ובעל הסמכה בינלאומית לתכנון פיננסי (CFP) מטעם המועצה הבינלאומית FPSB. אברהמי משמש כבעלים של קבוצת חברות בתחומי הביטוח פיננסים והנדל"ן, ובעל מוניטין בשוק ההון.

קובי אברהמי- אופק השקעות
דן פנחסי - אופק השקעות

מימין לשמאל: קובי אברהמי ודן פנחסי. משנת 2013 היקף ההשקעות של 'אופק' חצה את רף מיליארד שקלים הפזורים בארץ ובחו"ל

מה לדעתך הופך דווקא אתכם ליקירי ליבם של העשירון העליון?

"הניסיון המוכח והקשרים שלנו בתחום, חד משמעית" אומר פנחסי בגילוי לב. "מכשיר השקעה כזה דורש חיבור נכון עם הבנקים בישראל ומחוץ לה, קשרי עבודה רציפים עם שותפים, וכמובן עם מנגנוני בטוחות הנדרשים בכל עסקה. אנחנו משקיעים הון עצמי שלנו בכל פרויקט, דבר נדיר כשלעצמו מול אלטרנטיבות בשוק, מבצעים בדיקות נאותות קפדניות טרם סגירת כל השקעה ומעורבים באופן אקטיבי ביותר בניהול השוטף של ההשקעות.

"המאפיין הנוסף והבולט אצלנו הוא ערך השקיפות, איתנות וגמישות פיננסית שלנו כגוף מנהל, לצד עבודה שקטה מתחת לרדאר ללא זיקוקי דינור מיותרים, והחשוב ביותר: תוצאות ועבודה קשה ופחות דיבורים ויח"צנות".

אילו מכשירי הגנה פיתחתם כדי לשמור על הכסף של המשקיעים שלכם?

"אנחנו דואגים תמיד לגבות את עצמנו בבטוחות, בשעבודים ולתת קדימות בהחזר ההשקעה למשקיעים על פני כספים שלנו ומעבר לזה, בהשקעות בנדל"ן בארה"ב כולנו שותפים בחברה הייעודית שרוכשת את הנכס להשקעה.

כשמדובר על השקעה סולידית כפי שאתה מתאר, מה התשואה הצפויה למשקיעים?

"אנחנו בקבוצת אופק שמרנים מאוד. בהשקעות שלנו בנדל"ן כמכשיר להכנסה פסיבית יש יתרון מהותי מרכזי מאוד והוא חלוקת תשואות שוטפות למשקיעים. המשקיעים יודעים מתי מועדי החלוקות וטווח ההשקעה הצפוי. בנוסף, המשקיעים זכאים להשתתפות בעליית ערך (אפסייד) בעת היציאה מההשקעה. בהשקעות נקבל תשואות שנעות בין 8% ל-10% לפני עליית מחיר הנכס – ולעולם וללא יוצא מן הכלל, השיקול המרכזי שלנו בבחירת ההשקעה הוא מחיר אטרקטיבי באזורים אטרקטיביים בעלי ביקושים גבוהים.

"משנת 2013 ועד היום היקף ההשקעות של 'קבוצת אופק' חצה את רף מיליארד שקלים הפזורים בארץ ובחו"ל".

איזו עסקה פתוחה יש כרגע ל"קבוצת אופק השקעות"?

"הפרויקט החדש ש'אופק' מגייסת אליו הוא פרויקט CRESTWOOD CENTER. מדובר במתחם קניות של 10 אלף קמ"ר בהארטסל, אלבמה, המושכר בשיעור של כ-88% לשוכרי עוגן חזקים בעלי ותק, בראשם חברת Kroger – רשת הקמעונאות הגדולה בארה"ב, שמחזיקה 51% מהנכס מאז הקמתו ב-1980", אומר פנחסי.

הדמיה מלון WYNDHAM SWELL מבית אופק השקעות
הדמיה של מלון WYNDHAM SWELL ASHDOD BY מקבוצת אופק השקעות. הרשת מונה מעל ל-9,500 בתי מלון בכ-80 מדינות ברחבי העולם ומועדון לקוחות המונה כ-50 מיליון חברים

"הבוננזה השניה שאנחנו מגייסים אליה היא ל'קבוצת אופק מלונאות', שם נכנסנו כשותפים ב-50% ממניות חברת לשם גרופ, זכיינית של רשת המלונות העולמית WYNDHAM, המונה מעל ל-9,500 בתי מלון בכ-80 מדינות ברחבי העולם ומועדון לקוחות המונה כ-50 מיליון חברים. הרשת החדשה תפעל כבר בשנה הבאה תחת המותג ROXON, מותג שאומץ על ידי רשת WYNDHAM כאחד ממותגי המשנה של הרשת. למעשה, כבר כיום הרשת מפעילה 3 בתי מלון פעילים, בהם מלון ארמון בבת ים, מלון רמדה ברמת גן, מלון רמדה בנצרת ומלונות בשלבי הקמה באילת וערד, ובקנה הסכמים להקמת מלונות נוספים במהלך 2023.

"בחברת המלונות אנחנו מייצרים למשקיעים ערך מוסף שהם לא ימצאו באף ענף השקעתי אחר, סוג השקעה שוברת שוויון בעולם התיירות שנמצא בזינוק מתמיד תחת רשת עולמית ואחת מהחזקות בעולם".

רגע לפני שאנחנו נפרדים, איך זה שרק עכשיו אנחנו שומעים עליכם תקשורתית בפעם הראשונה?

אברהמי: "זה נכון שכבר יותר מעשור אנחנו עובדים בשקט יחסי, המשקיעים תמיד מגיעים אלינו מאותה קליקה מצומצמת, תמיד באופן יזום ותמיד מפה לאוזן. אבל לאחרונה קיבלנו החלטה, לפתוח את הדלת שלנו לעוד פרופילים של משקיעים חדשים.

החדשות הטובות הן כפולות: פעם אחת אנחנו מאפשרים כניסה למשקיעים חדשים, ופעם שניה רף כניסה שהוא לא בשמיים, בסך של כ–100 אלף דולר בלבד".

הצטרפו עכשיו למועדון ההשקעות היוקרתי - ותתחילו לסחור במגרש של הגדולים

השאירו פרטים כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן